Logan, Passat şi S klasse sunt maşinile care, în ciuda crizei, s-au menţinut pe primul loc la categoriile lor. În cazul Dacia, hotărâtor este preţul, în timp ce la Volkswagen şi Mercedes contează brandul. Statistica vânzărilor de autoturisme pentru anul 2009, dată publicităţii de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), a confirmat, cum era de aşteptat, trendul descendent al vânzărilor. Mult mai importante însă sunt cifrele care arată modificări
Logan, Passat şi S klasse sunt maşinile care, în ciuda crizei, s-au menţinut pe primul loc la categoriile lor. În cazul Dacia, hotărâtor este preţul, în timp ce la Volkswagen şi Mercedes contează brandul.
Statistica vânzărilor de autoturisme pentru anul 2009, dată publicităţii de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), a confirmat, cum era de aşteptat, trendul descendent al vânzărilor. Mult mai importante însă sunt cifrele care arată modificările impuse de criză în comportamentul clienţilor români, relevate de analiza comparativă a statisticilor aferente ultimilor trei ani, adică anii dinaintea şi din timpul crizei.
În primul rând, este mai mult decât vizibil faptul că reducerea posibilităţilor de finanţare a împins clienţii fie către clase inferioare, fie către modele din segmentul dorit, dar cu echipări mai puţin pretenţioase. Aşa se face că, în timp ce cotele de piaţă aferente claselor superioare - D, E şi F - au scăzut de la un an la altul, segmentul compactelor (C) a câştigat, între 2007 şi 2009, aproape şase puncte procentuale. Scăderea clasei B este explicabilă doar prin reculul accentuat al vânzărilor Dacia. Marca autohtonă a realizat, în fiecare dintre cei trei ani analizaţi, peste 50% dintre vânzările de autoturisme din clasa menţionată. Creşterea cotei aferente maşinilor de oraş (A) este logică, având în vedere condiţiile de piaţă şi de trafic d