Dacă în Europa vânzările de televizoare se îndreaptă către 50,2 milioane de unităţi, datorită Jocurilor Olimpice de Iarnă şi a aşteptatului Campionat Mondial de Fotbal, în România, piaţa abia se dezmorţeşte. Chiar dacă echipa României nu participă la Campionatul Mondial de Fotbal de anul acesta, retailerii şi producătorii de televizoare se pregătesc de eveniment cu promoţii şi produse noi. „Estimăm o creştere a vânzărilor în perioada campiona
Dacă în Europa vânzările de televizoare se îndreaptă către 50,2 milioane de unităţi, datorită Jocurilor Olimpice de Iarnă şi a aşteptatului Campionat Mondial de Fotbal, în România, piaţa abia se dezmorţeşte.
Chiar dacă echipa României nu participă la Campionatul Mondial de Fotbal de anul acesta, retailerii şi producătorii de televizoare se pregătesc de eveniment cu promoţii şi produse noi. „Estimăm o creştere a vânzărilor în perioada campionatului, însă probabil că impactul va fi mai mic decât cel al ediţiei precedente a Campionatului European, când am înregistrat o creştere de circa 30%“, spun reprezentanţii LG. Iar Cristian Moanţă, director de marketing la Altex, spune că „sunt de aşteptat vânzări cu 20-25% mai mari pentru o perioadă de 30-45 zile faţă de luna anterioară“. Dacă în 2008 vânzările de televizoare s-au dublat, anul acesta, contextul economic îi determină pe jucătorii din piaţă să previzioneze o creştere de sub 10%. Fără reduceri mari de preţ însă. „Reduceri spectaculoase nu vor mai fi prea curând, pentru simplul motiv că nu prea mai am de unde“, spune Alexandru Mina, Panasonic.
Televizorul ideal are diagonală de 82 cm
Aşa că cine aşteaptă scăderea în continuare a preţurilor pentru a face achiziţia mult dorită ar putea avea parte de o dezamăgire. „Preţurile televizoarelor LCD au scăzut în 2009 cu circa 20% faţă de 2008, însă pentru 2010 nu întrevedem o scădere mai mare de 5%“, spune