Nu e iarna lasata de Dumnezeu asupra Romaniei care sa nu lase si ea in urma drumuri ca dupa bombardament.
Dimensiunile dezastrului depind de intensitatea fenomenelor meteorologice. Si cum anul acesta iarna este grea, starea drumurilor, in orase si intre ele, e pe masura. Adica deplorabila.
Sefa Companiei Nationale a Drumurilor e metodica: "Semnalizez gropile si astept sa vina primavara". Cine-i de vina? Destinul nostru de tara in care iarna ninge si ingheata, precum si vechimea drumurilor, dintre care 70% sunt expirate, spune Dorina Tiron. Asa o fi, n-o contrazicem.
Dar ce ne facem cu drumurile teoretic reabilitate care arata la fel de prost ca acelea expirate? A1 este un etern si jalnic exemplu. Dar sa nu agitam prea tare, ne consoleaza Doina Tiron. A vazut domnia sa gropi si in Austria, de exemplu, tot din cauza pacatosului ciclu inghet -dezghet. Asa o fi n-o contrazicem. Dar a vazut Dorina Tiron in Austria vreun drum precum DN 73, cu rang de drum european, asa cum arata el intre Pitesti si Campulung Muscel?
Si in marile orase, primarii s-au apucat sa inventarizeze gropile. La Bucuresti, Sorin Oprescu tuna si fulgera, amenintand, mai in gluma mai in serios, ca scoate armata sa le astupe. La Ploiesti, inventarul a dat un rezultat halucinant: ele insumeaza 2.722 de metri patrati de gropi. Ma tem ca nici armata n-ar face fata la asa ceva.
Lasand la o parte gluma lui Sorin Oprescu si resemnarea senina a Doinei Tiron, povestea infinita a gropilor din Romania are cauze cat se poate de explicabile: drumurile sunt prost facute. Specialistii invoca doua neajunsuri majore: fundatiile subdimensionate in raport cu traficului si/sau inadecvate solului (de ex in cazul A1), dar si materialele foarte proaste folosite.
De ce sunt drumurile prost facute? In principal din cauza coruptiei, care actioneaza in toate