Printre pasionaţii de munte, Gotech e un nume arhicunoscut. Mai puţin ştiut este faptul că firma este românească. Mai jos, povestea unei firme din Baia Mare care a ajuns să se bată de la egal la egal cu branduri internaţionale. Privite de la 18 ani distanţă, începuturile companiei sunt aproape hilare. „Atunci, imediat după Revoluţie, piaţa era dominată de firmele de stat, iar businessurile care apăreau erau, aşa cum le ziceam noi, de tip BCC - biserică nouă,
Printre pasionaţii de munte, Gotech e un nume arhicunoscut. Mai puţin ştiut este faptul că firma este românească. Mai jos, povestea unei firme din Baia Mare care a ajuns să se bată de la egal la egal cu branduri internaţionale.
Privite de la 18 ani distanţă, începuturile companiei sunt aproape hilare. „Atunci, imediat după Revoluţie, piaţa era dominată de firmele de stat, iar businessurile care apăreau erau, aşa cum le ziceam noi, de tip BCC - biserică nouă, crâşmă sau consignaţie“, îşi aminteşte cum a pornit la drum Gheorghe Mureşan, unul dintre cei trei fondatori ai firmei şi acţionar principal. Prin urmare, cei trei au decis să meargă împotriva curentului şi să intre în producţie, iar domeniul ales a fost cel textil, „pentru că investiţia iniţială nu era foarte mare.“ Lucrurile nu au mers ca pe roate şi „mulţi ani am avut parte de o şcoală dură, în care am lucrat, ca toată lumea, în lohn“.
În 1995, în timpul unei excursii în Germania, şi-au văzut produsele într-un magazin, iar preţul de vânzare i-a pus serios pe gânduri. „Ne întrebam cum poate fi atât de mare diferenţa între preţul amărât de manoperă pe care ne bazam noi existenţa şi preţul de vânzare. Trebuia să facem ceva în sensul acesta. Şi am făcut. Ne-am stabilit un colectiv de cercetare-dezvoltare care avea ca scop desluşirea şi învăţarea tehnicii de proiectare, încadrare, documentaţii tehnice etc.“ Un an mai târziu, începeau p