Şef atelier exploatare în cadrul Societăţii de Transport Public (STP) Alba Iulia, Cornel Popescu lucrează în acest domeniu de activitate din anul 1973. După terminarea şcolii profesionale, s-a angajat la Trustul de Construcţii Hunedoara, cu sediul în Deva. Era în 1966. După şapte ani de stat în Deva, a venit în Alba Iulia unde din 1973 încoace lucrează doar în transportul public de călători.
Profil
Data naşterii: 14 decembrie 1949, Straja, judeţul Alba
Educaţie: Liceul Teoretic „Decebal” Deva
Starea civilă: căsătorit, un băiat
În primă fază s-a angajat la ITA Alba, ca electrician auto, apoi ca tehnician şi, după absolvirea unui curs de perfecţionare în domeniul transportului de persoane la Ministerul Transporturilor, a promovat în funcţia de şef atelier exploatare.
Criza din anii ’80
Îşi desfăşoară activitatea la STP Alba Iulia din 1980, de când s-a înfiinţat societatea. „La început s-a numit Intreprinderea Judeţeană de Transport Local (IJTL) Alba. Pe atunci m-am ocupat de organizarea transportului de călători în toate oraşele din judeţul Alba. Coordonam activitatea autobazelor din teritoriu, din Aiud, Sebeş, Câmpeni, Blaj, Ocna Mureş, Alba Iulia. Am înfiinţat trasee, programe de transport, am măsurat rute, a fost mult de muncă“, povesteşte Cornel Popescu.
Îşi aminteşte de vremurile grele din anii ’80, când era criză de anvelope, de combustibil, nu se găseau uleiuri pentru motoare, piese pentru reparaţii. „La un moment dat, pentru economisirea de combustibil, s-a trecut la autobuze pe gaz. Noi le ziceam autobuze cu rachete, pentru că avea deasupra tuburile în care se încărca gaz. Erau autobuze puţine şi oameni foarte mulţi, întrucât pe atunci funcţionau din plin întreprinderile Mecanica, Refractara sau Utilajul. În câte un Ikarus articulat intrau şi 200 de persoane“, afirmă Cornel Popescu.
Are 105 ang