Ruşii au reuşit să dea lovitura şi în Formula 1. Vor avea în sezonul 2010 primul pilot pe Vitaly Petrov. Culmea, fără să-şi dea câtuşi de puţin interesul.
Probabil că dacă s-ar fi preocupat într-atât de mult de lumea Marelui Circ pe cât au făcut-o de-a lungul vremii pentru cucerirea spaţiului, de exemplu, acum Schumacher ar fi rostit „Nu Vitaly, nu pagadi". Însă lipsa tradiţiei pentru motorsport, la fel ca şi în România, a făcut ca de-a lungul vremii ruşii să nu aibă decât două apariţii meteorice în Formula 1. Şi acelea doar pe hârtie, în postura unor piloţi de teste care fie nu au apucat niciodată să se suie la volanul unui monopost fie au făcut doar câteva tururi, accidental.
Acum însă treaba devine serioasă. La Bahrain, pe 12 martie, odată cu prima sesiune de antrenamente, Petrov va deveni primul rus care va rula într-un monopost de Formula 1, ca al doilea pilot al echipei Renault. Francezii, în mare criză financiară după scandalul Briatore de anul trecut, care i-a lăsat fără câţiva sponsori importanţi, printre care şi ING, caută acum revitalizarea. Iar semnarea unui contract cu Petrov le asigură uriaşe oportunităţi financiare.
Prima, şi deloc de neglijat, o reprezintă cele 15 milioane de euro cu care rusul vine la echipă de la sponsorii săi particulari. Culmea, cel puţin din cele declarate, niciunul din Rusia. Renault, prin vocile conducătorilor săi, a încercat să evidenţieze faptul că Petrov a fost adus pentru valoarea sa, locul doi anul trecut în GP2, anticamera Formulei 1, şi nu pentru banii cu care vine. Parţial adevărat. Rusul a progresat enorm în ultimii ani, având, cu fiecare an, rezultate mai bune în GP2. Însă pe piaţă erau disponibili cel puţin 5-6 piloţi de valoare, unii dintre ei deja testaţi în F1.
Dar Renault, dincolo de cele 15 milioane de euro de care se va putea folosi în acest sezon, nu putea neglija uriaşa piaţă din