Elevi de la Grupul Şcolar de Chimie şi Liceul Teoretic Petru Maior din Ocna Mureş, Colegiul Naţional Bethlen Gabor din Aiud şi Şcoala Generală Petru Pavel Aron din Blaj au devenit jurnalişti în cadrul unui proiect educaţional finanţat din fonduri europene.
Este vorba despre un proiect internaţional ce are ca temă integrarea permanentă a elevilor şi a familiilor imigrante în programele şcolare. Activitatea jurnaistică a elevilor constă în realizarea de reportaje video şi articole scrise despre viaţa elevilor şi a familiilor acestora, care se încadrează în grupurile ţintă ale proiectului.
Abilităţi jurnalistice
În România, proiectul coordonat de Asociaţia ASMEA din Ocna Mureş şi are o valoare de 26.738 de euro. Reportajele iniţiate de elevi sunt diverse şi au ca temă principală viaţa unor familii imigrante din localităţile respective. De exemplu, elevii de la Liceul Teoretic Petru Maior din Ocna Mureş au realizat producţia jurnalistică „Ţiganii între prezent şi trecut“, axată pe modul cum trăieşte populaţia de etnie romă.
„Reportajul a fost o provocare ce ne-a învăţat să lucrăm în echipă şi am dezvoltat şi abilităţi jurnalistice. Romii nu trebuie judecaţi după aparenţe. Calităţile lor sunt mult mai profunde decât defectele pe care societatea se grăbeşte să le vadă“, a spus reporterul Sergiu Maier, elev în clasa a X-a la acest liceu.
La Şcoala Generală din Miceşti - Alba Iulia şi la Şcoala Generală nr. 4 din Cugir scopul şi finalizatea proiectului este educaţia pentru drepturile copilului. Pe lângă cele şase şcoli din Alba, partenere în proiect sunt şi cinci unităţi de învăţământ din Mureş, respectiv Inspectoratele Şcolare din cele două judeţe. În total 500 de copii de la 11 şcoli au fost implicaţi în proiect.
Calităţi manageriale
La Colegiul Naţional Bethlen Gabor din Aiud, elevii din clasa a VIII-a B au