Comercianţii online ar putea avea o problemă anul acesta: Sfântul Valentin va fi celebrat într-o zi de duminică, iar potenţialii clienţi ar putea merge singuri în piaţă pentru a alege florile pe care le vor dărui partenerilor. Tradafirii roşii sunt favoriţii clienţilor magazinelor online. Sursa: Arhiva EVZ
De la an la an, tot mai mulţi români au ales să cumpere cadouri din magazinele virtuale, astfel că, în 2009, numărul tranzacţiilor înregistrate realizate de florăriile online au sporit cu mai mult de 100%.
Explicaţia constă în faptul că magazinele online oferă preţuri mai mici şi că, apelând la serviciile lor, clientul scapă de aglomeraţia din magazine, apreciază Carmen Sebe, CEO al Gecad ePayment.
Flori de 172 de lei
Anul trecut, românii care au cumpărat flori de pe internet au plătit, în medie, 172 de lei. Pentru cadouri, suma medie tranzacţionată este ceva mai mare, de 196 de lei, potrivit datelor furnizate evz.ro de ePayment.
Anul acesta, comercianţii virtuali de flori se aşteaptă la o “domolire a creşterii numărului de clienţi”, după cum explică Mircea Scărlătescu, fondatorul unui magazin online de flori. Anul trecut, magazinul a avut chiar şi 500 de comenzi pe zi în preajma zilei de Sfântului Valentin. Anul acesta, Sfântul Valentin va fi sărbătorit într-o zi de duminică, iar potenţialii clienţi vor avea răgazul necesar de a cumpăra florile şi cadourile din magazinele tradiţionale. În acest context, avansul numărului de clienţi va fi mai mic faţă de 2009.
Trandafirii rămân în top
Cei care au cumpărat flori de pe internet au preferat trandafirii roşii, prinşi în buchete, însă din ce în ce mai mulţi clienţi optează pentru buchete sau aranjamente cu orhidee. Alţi clienţi au avut cereri mai deosebite.
“Am avut clienţi care au vrut să umplem camere de hotel cu tran