În ciuda crizei, lansările şi achiziţiile de centre comerciale continuă, atât la nivel european cât şi în România. Cinematografe de ultimă generaţie, acces direct de la metrou sau norme de siguranţă de înalt nivel. Acestea sunt doar câteva dintre strategiile adoptate de către dezvoltatori.
Achiziţia de centre comerciale încă atrage investitorii imobiliari. O dovadă în acest sens este una dintre cele mai importante tranzacţii din ultimul trimestru al anului trecut, la nivel european.
Este vorba despre achiziţia unui centru comercial polonez aflat în portofoliul companiei Mayland de către MGPA, contra sumei de 231 de milioane de euro, potrivit unui raport al companiei de consultanţă imobiliară DTZ.
Şi în România segmentul de centre comerciale este unul care încă funcţionează. Astfel, cea mai mare tranzacţie imobiliară a anului trecut a implicat un proiect comercial şi anume achiziţia European Retail Park Brăila de către fondul de investiţii NEPI, contra sumei de 63 de milioane de euro.
Lansări şi tranzacţii-record
Lansările de centre comerciale nu au lipsit nici ele. Mallul AFI Cotroceni Park şi-a deschis porţile în octombrie 2009, iar pe 25 februarie anul acesta va fi inaugurat Sun Plaza, situat în sudul Bucureştiului, în urma unei investiţii de 200 de milioane de euro.
Evident, pentru a rentabiliza proiectul, ai nevoie de vizitatori şi chiriaşi. Pentru asta, dezvoltatorii de malluri încearcă să iasă cu ceva în evidenţă faţă de concurenţă. De pildă, punctul de atracţie al AFI Cotroceni Park este cinematograful IMAX, în timp ce compania EMCT, dezvoltatorul Sun Plaza, scoate în evidenţă atât dimensiunile proiectului, cât şi legătura centrului comercial cu una dintre magistralele metroului bucureştean.
Toalete antiporcină
Acest lucru este valabil şi în cazul companiilor care edifică proiecte în marile oraşe ale ţării.