La Fantana, cel mai mare imbuteliator de apa in watercoolere, mizeaza in acest an pe triplarea numarului de clienti casnici, dupa ce in 2009 a inregistrat un declin al vanzarilor de 10% la firmele aprovizionate cu apa.
Compania tinteste cresterea ponderii clientilor casnici (gospodariile) la 20% in acest an din totalul clientilor, fata de sub 10% in 2008.
Pana in 2007, marii imbuteliatori de apa in watercoolere nici nu au luat in calcul segmentul de piata reprezentat de gospodarii, pentru ca veneau cresteri importante de volume de la clientii corporate - companiile deschideau filiale noi si recrutau oameni, ceea ce majora cererea de apa. Anul trecut insa, jucatorii de profil s-au confruntat cu primele scaderi importante de vanzari la companii.
In cazul La Fantana, acest declin nu a putut fi anulat de cresterile inregistrate pe segmentul casnic.
"Segmentul corporate a inregistrat o scadere de 10% anul trecut fata de 2008, pe fondul inchiderii multor companii din motive financiare. Pentru consumatorii casnici, noi am venit cu servicii noi precum livrarea seara si ambalajul mai mic si de unica folosinta , ceea ce ne-a dublat venitul obtinut pe acest segment", a declarat Ana Gate, marketing manager la compania La Fantana Romania.
Per ansamblul anului, imbuteliatorul a realizat afaceri de 17 mil. euro la nivel local, in scadere cu circa 15% fata de nivelul raportat pe 2008. Anul trecut, profitul operational EBITDA a fost de 5,5 mil. euro.
Compania, controlata de fondul de investitii Innova Capital, detine in prezent o cota de piata de peste 50-60% pe segmentul apei imbuteliate in watercoolere, pe care mai activeaza producatori precum Cumpana sau Perla Harghitei.
Romanii si fac provizii de apa acasa
Imbuteliatorii de apa minerala spun ca in 2009, pe fondul diminuarii puterii de cumparare, consumatorii casnici s-au orientat