In martie 2008, dupa cinci ani de sefie la Zentiva, Mariana Wencz aducea in Romania un nou jucator pe piata farma locala. O firma pornita la drum cu 3 angajati, dar care a ajuns in doi ani la afaceri de 8 milioane de dolari pentru un portofoliu de 9 medicamente. Afla care sunt planurile country managerului Glenmark Romania pentru a avansa in liga mijlocie a companiilor farma locale.
“Daca in 2008, Glenmark Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 3,5 milioane de dolari, in acest moment estimam ca intr-un an am reusit sa dublam aceasta cifra. Preconizam ca vom incheia anul financiar 2009 cu o cifra de afaceri de 8 milioane de dolari, iar pentru anul urmator preconizam o dublare a cifrei de afaceri, pana la 15 milioane de dolari”, a declarat Mariana Wencz (foto).
Cresterea veniturilor se bazeaza pe dezvoltarea portofoliului de produse, prin lansarea de 10 noi medicamente din cardiologie, gastroenterologie si sistem respirator, atat originale (produse aflate sub protectia patentului), cat si generice (copii ale originalelor sau originale care nu mai sunt protejate de brevet). „Compania are in prezent 55 de angajati si intentioneaza ca in 2010 sa mareasca numarului acestora pana la 75, ceea ce va marca trecerea Glenmark de la o companie mica, la una de talie mijlocie”, a explicat Wencz. Ca o comparatie, compania elvetiana Roche, cel mai mare importator de pe piata locala, cu afaceri pe piata locala de peste 140 de milioane de euro, are in jur de 160 de angajati.
Spre deosebire de celelalte state din regiune in care indienii sunt prezenti – Cehia, Slovacia si Polonia, Romania este singura tara in care intrarea pe piata s-a facut organic si nu prin achizitii, strategie pe care Mariana Wencz intentioneaza sa o pastreze, desi initial se vorbea si despre posibile preluari de jucatori. „Criza financiara ne-a afectat direct la intrarea pe piata,