Numarul mare de someri care sunt suficient de calificati pentru a fi chemati la interviu i-a determinat pe angajatori sa gaseasca noi metode pentru a-i selecta pe cei potriviti. Interviul prin telefon este una dintre noile tehnici de angajare.
Daca in urma cu zece ani nimeni nu auzise de interviurile de angajare prin telefon, acum tot mai multe companii il practica, pentru a reduce numarul celor pe care ii vor chema la un interviu fata in fata sau pentru a reduce cheltuielile celor care locuiesc mai departe.
Interviurile prin telefon sunt diferite, insa, iar unii sunt de parere ca ar fi avut mai mult succes daca isi intalneau cu adevarat angajatorul. Acest lucru se intampla pentru ca timpul acordat este mai scurt, persoana intervievata este, de multe ori, luata prin surprindere, iar prezenta fizica, strangerea de mana hotarata si costumul nu mai au nicio relevanta. Din aceasta cauza, multi nici nu isi dau seama ce au gresit.
Toate sfaturile de impresionare a unui director nu au disparut, ci doar au fost modificate. CNN Money explica ce trebuie sa stie cineva cand trebuie sa impresioneze prin telefon.
5 minute pentru cele mai importante cuvinte
In primul rand, totul se intampla foarte repede. Primele cinci minute sunt cele mai importante si doar doua din zece persoane mai prezinta interes dupa acest prag, spun unii directori. Asa ca oricine participa la un interviu prin telefon trebuie sa arate tot ce stie inca de la inceput.
Pentru ca totul se petrece foarte repede, este recomandat ca intervievatii sa aiba o lista cu intrebari cunoscute si sa isi pregateasca si raspunsurile. De asemenea, o persoana care se asteapta la un interviu prin telefon trebuie sa aiba la indemana o copie a CV-ului trimis companiei.
Oricine ar trebui sa isi pregateasca un discurs de 30 de secunde, in care sa expl