Câţiva investitori ar vrea să refacă linia de cale ferată îngustă pe care circula vechiul tren regal, însă Guvernul nu vrea să vândă traseul Locomotia regală a fost supusă unei revizii în 2004, iar ultima dată a ieşit din depou în 2007, când a plimbat perechile de îndrăgostiţi pe vechiul traseu din Târgu-Mureş.
Povestea mocăniţei din Târgu-Mureş începe în 1947, în Polonia. Acolo a fost fabricată partea din faţă a locomotivei, care conţine motorul şi cazanul. Tenderul, adică partea din spate a locomotivei cu aburi, cea care depozita apa şi cărbunele, a fost fabricat la Uzinele Reşiţa pe la 1916. „Este o locomotivă relativ nouă, să nu uităm că am avut în depoul din Târgu-Mureş şi locomotive fabricate pe la 1880 -1890", spune Ioan Astăluş, cel care are în grijă locomotiva regală. Numai că acele locomotive mai vechi au fost vândute una după alta şi asta nu numai în judeţul Mureş, ci şi în Sibiu, Bistriţa sau Braşov. Singura veste bună este că acele locomotive vechi care ar fi trebuit să fie în patrimoniul naţional se regăsesc în muzeele din Austria, Ungaria şi chiar Elveţia şi Franţa.
Mocăniţa mureşeană, singura locomotivă cu abur din judeţ care încă mai funcţionează, a fost dusă ultima dată la revizia tehnică în 2004, iar în 2007 a defilat pe calea ferată îngustă, chiar de Ziua Îndrăgostiţilor. Atunci un proiect al municipalităţii a scos mocăniţa la lumină doar ca să plimbe îndrăgostiţii pe o distanţă scurtă. Astăluş pomeneşte şi de o asociaţie de inimoşi care vor să renoveze această rută. „Din 2001 se trimit într-una depeşe către Ministerul Transporturilor. Fiecare guvern care s-a perindat la conducerea ţării a primit cel puţin 20 de astfel de scrisori în care se cere concesionarea căii ferate Târgu-Mureş-Sovata pentru a se construi o nouă cale ferată din fonduri private, fără rambursări din partea Guvernului. Din păcate, din toate scrisorile, d