Salariile nete ale directorilor de vanzari nu au scazut anul trecut, insa bonusurile au inregistrat scaderi semnificative, cuprinse intre 20 si 50%, in conditiile in care angajatii de top din departamentele de vanzari nu si-au putut atinge targetul stabilit la inceputul anului.
Cel mai bine platiti directori de vanzari in 2009 au fost cei care lucreaza in domeniul bunurilor de larg consum - FMCG, care au avut salarii nete cuprinse intre 3.000 si 6.000 de euro, potrivit datelor centralizate de ZF pe baza informatiilor de la firme de recrutare, executive search si head-hunting.
"Salariile si veniturile totale sunt foarte diferite de la o firma la alta si difera chiar in interiorul aceleiasi firme, de la un angajat la altul, cu posturi identice. Asadar, cifrele trebuie privite cu multa circumspectie", spune
George Butunoiu, managing partner al firmei cu acelasi nume si unul din cei mai cunoscuti head-hunteri din piata.
El a precizat ca un director national de vanzari dintr-o firma care activeaza in domeniul FMCG poate castiga intre 4.000 si 6.000 de euro, la care se adauga bonusul, care variaza intre 30 si 60% din salariul de baza. In aceste conditii, veniturile executivilor din vanzari ar fi putut ajunge la valori cuprinse intre 5.200 si 9.600 de euro.
Potrivit datelor furnizate de Manpower, unul dintre jucatorii din top cinci pe piata de recrutare locala si filiala celei mai mari companii de leasing de personal din lume, salariul mediu net plus bonsurile castigate anul acesta de un director national de vanzari din FMCG i-au adus un venit de peste 4.700 de euro. In unele cazuri, veniturile nete ale directorilor de vanzari din companiile din industria bunurilor de larg consum sunt de 3.000 euro.
Angajatii de top din departamentele de vanzari ale companiilor care activeaza in domenii precum farma, retail sau bancar au fost destul