Daca putem obtine performanta facind scoala interesanta si atragatoare, cu atit mai bine. La fel de sigur este si faptul ca schimbind lucrurile mereu, reduceind in nestire programul, lasind evaluarea in marasmul actual, relaxind pina la disparitie disciplina, nu vom ajunge prea departe. O solutie de a face sa functioneze "rotitele" sistemului de invatamint ar fi aceea de a face scoala atractiv-distractiva, adaptata pretentiilor noilor generatii. In fata unei realitati in continua schimbare, nu lipsesc propuneri privind regindirea scolii ca un spatiu de distractie si divertisment, adaptat prin programul de lucru, profesori, curriculum, noii "generatii Multitasking", generatie cu cerinte si abilitati speciale. Adevarati oameni-orchestra, acesti tineri isi scriu temele in Word, ascultind in acelasi timp muzica in Winamp, stind la discutie pe Yahoo Messenger, aruncind o privire rapida la televizor, daca mai au timp intre doua SMS-uri si un noian de mail-uri. "Generatia Multitasking" este o generatie formata din tineri a caror trasatura dominanta este expunerea masiva la tehnologie. Obiceiurile si felul lor de a lucra vor remodela si organizatiile in care vor fi angajati, dupa cum tind sa remodeleze acum scoala. Din nefericire, creierul nu face multitasking. Se pot face doua lucruri deodata, dar fara a ne concentra la ele, ceea ce este cu totul altceva. Asemeni calculatorului, simultaneitatea este doar o aparenta. Creierul, ca si procesorul, isi imparte atentia intre diferitele sarcini si executa doar cite una la un anumit moment dat. Insa rapiditatea cu care se muta de la o activitate la alta, inainte si inapoi, creeaza aparenta faptului ca toate sarcinile sint executate in acelasi timp. Superficialitatea este doar unul dintre riscurile la care se expun cei care isi propun sa atinga mai multe obiective in aproximativ acelasi timp, ne demonstreaza specialistii. Un altul,