Automobilul compact japonez cu propulsie alternativă şi pretenţii sportive Honda CR-Z va fi prezentat în premieră europeană la Salonul Auto de la Geneva de luna viitoare.
1 /. Honda va prezenta verisiunea modelului coupe hibrid CR-Z dedicată pieţei europene, peste mai puţin de o lună, în deschiderea celei de-a 80-a ediţii a Salonului Auto de la Geneva.
Primele imagini oficiale cu CR-Z-ul european arată că automobilul nu prezintă diferenţe majore faţă de”varianta americană”, lansată luna trecută, la Salonul Auto de la Detroit.
Potrivit Honda, CR-Z îmbină avantajele asigurate de propulsia alternativă cu acelea oferite de şasiul special conceput pentru plăcerea de a conduce, confirmând, astfel, informaţiile iniţiale, potrivit cărora noul model va fi primul hibrid cu tentă sportivă.
CR-Z este un coupe compact, în genul cunoscutului Volkswagen Scirocco, cu un sistem flexibil de 2+2 locuri (care dau posibilitatea transportării unor adulţi nu foarte înalţi pe distanţe scurte sau a unor copii în călătorii mai lungi).
Coupe-ul Honda CR-Z a fost dezvoltat pe o versiune redusă a platformei tehnice utilizate de Insight, primul hibrid Honda. Noul model are 4,10 metri lungime şi cântăreşte 1.235 de kilograme.
Sistemul de propulsie paralel hibrid IMA (Integrated Motor Assist) este alcătuit dintr-un motor în patru cilindri pe benzină de 1.5 litri, care dezvoltă 110 cai-putere, şi o unitate electrică (14 CP). Cuplul maxim, de 174 Nm, este disponibil foarte devreme, la numai 1.500 rpm.
Transmisia (la puntea faţă) se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu 6+1 trepte – o premieră în domeniu.
Cifrele oficiale preliminare indică un consum mediu de 5 l/100 km şi emisii de dioxid de carbon situate la un plafon coborât – 117 grame la fiecare kilometru parcus.
Sport, spo