BMW X1 este un crossover pregatit pentru publicul care isi doreste o masina premium capabila sa imbine dimensiunile compacte cu un spatiu interior si de stocare generos, dar si cu performante dinamice peste medie. Merita insa cei 40.000 de euro pe care ii vei da pe un X1 bine dotat? Sa vedem.
Design 8/10
Controversele legate de design nu au ocolit acest "bebelus" BMW. Unii considera ca e de o uratenie absoluta, altii considera ca este de o frumusete rara. Personal cred ca e mai reusit decat ultimele crossovere ale bavarezilor dar ca posesorii sai se vor bucura mai degraba de performantele masinii decat de design.
Performante 8/10
Pentru ca vorbim de o masina lunga de doar 4.45 metri, BMW X1 este in mediul sau in oras. Desi are suspensii ferme, masina trece cu dezinvoltura peste liniile de tramvai, abia simte gropile si in general face ca neajunsurile carosabilului urban romanesc sa fie mult atenuate.
Motorul de 2 litri pe motorina te face sa zambesti imediat ce calci acceleratia (8.1 secunde 0-100km/h), senzatia celor 177 de cai fiind demna de orice BMW. Am ramas insa surprins neplacut de directia relativ indirecta a acestui model. Fiind cel mai mic X ma asteptam sa fie mult mai agil. Strecurarea prin trafic nu este asadar o treaba care ii vine natural acestei masini.
La viteze mari arata totusi de ce e in stare. In succesiunile de curbe ai suficient control si beneficiezi de un comportament exact si neutru, iar sistemele xDrive si DTC-ul iti permit sa te joci un pic cu fundul masinii inainte de a-l redresa. Nu mai ai de ce sa te temi iarna, cu acest BMW vei ajunge la destinatie pe orice vreme.
Interior 7/10
Desi se putea si mai bine la acest nivel de pret, chiar si la viteze mari nu esti deranjat de zgomotul motorului diesel. Iar sistemul audio standard se achita cu dezinvoltur