Cheltuielile companiilor şi asociaţiilor pentru această activitate au crescut în 2009 cu peste 20%, la 500 mil. dolari
Acestea vor să aibă un cuvânt de spus în modul în care Congresul Statelor Unite modifică legislaţia
Cu toate că economia Statelor Unite a fost grav afectată anul trecut de criza economică şi financiară, companiile reducând drastic cheltuielile, industria de lobby înregistrează o creştere substanţială, scrie USA Today. Astfel, 20 de companii şi asociaţii care au investit cel mai mult în lobby, în anii trecuţi, şi-au majorat şi anul trecut cheltuilelile pentru această activitatea cu peste 20%, de la 418,2 milioane dolari în 2008, la 507,7 milioane dolari, conform unei raport al organizaţiei nonguvernamentale Center for Responsive Politics.
Printre cele 20 de companii şi organizaţii se numără gigantul petrolier ConocoPhillips, producătorul de medicamente Pfizer, Camera de Comerţ a Statelor Unite.
Gigantul petrolier ConocoPhillips şi-a dublat cheltuielile pentru lobby
ConocoPhillips şi subsidiarele sale şi-au dublat cheltuielile pentru lobby anul trecut, investind 18,1 milioane de dolari, întrucât Congresul SUA a decis modificarea legistaţiei privind modificările climei. Gigantul petrolier, care a dat afară 1.300 de angajaţi, a avut în 2008 cheltuieli de 8,5 milioane dolari pentru activitatea de lobby.
La rândul său, producătorul de produse farmaceutice Pfizer a cheltuit, în 2009, 24,6 milioane de dolari pentru a influnţa Congresul şi Administraţia Obama, comparativ cu investiţiile de 12,2 milioane dolari în 2008. Întrebat despre acest avans al cheltuielilor pentru lobby, purtătorul de cuvând al Pfizer a declarat că producătorul de medicamente "vrea să îşi facă vocea auzită şi să fie implicat în dezbaterile privind sistemul de sănătate". "Companiile au decis că trebuie să cheltuiască mai mulţi bani a