Implementarea unui nou produs bancar este un proces complex si costisitor pentru banci, in care se implica mai multe departamente, de la marketing si comercial, la IT si comunicare. Crearea si lansarea pe piata a unui produs bancar ajunge sa "coste” cateva sute de mii de euro, in functie de volumul clientelei targetate, impactul asupra sistemului informatic, precum si in functie de campaniile de vanzare si comunicare stabilite.
Ca ordin de marime, crearea si lansarea pe piata a unui produs poate necesita o investitie de sute de mii de euro, in functie de impactul acestuia asupra proceselor operationale si asupra sistemului informatic, precum si in functie de campania de vanzare si comunicare stabilite Roxana Halmageanu, Piraeus Bank
"Costuri mari se inregistreaza pe partea de programare. Produsul nou trebuie integrat in sistemul informatic. Daca ai un sistem IT performant care sa permita adaugarea de produse noi, scapi ieftin. Daca trebuie "recladit” sistemul, evident ca te costa mai mult”, au declarat pentru HotNews.ro surse din managementul Raiffeisen Bank. Aceleasi surse au mai spus ca un buget mediu pentru un credit de consum "duce” banca la circa 300.000 de euro, buget care acopera focus-grupurile, simularile, cercetarea de piata si lansarea lui. In cazul depozitelor, bugetele sunt mai reduse, au mai precizat sursele citate.
"Implementarea unui produs bancar constituie un proces complex de la idee pana la lansarea pe piata, presupunand implicarea si coordonarea unor entitati diverse: marketing, comercial, tehnic/IT, financiar. Resursele umane, de timp si financiare sunt dimensionate in functie de importanta si amploarea proiectului, tinand cont in acelasi timp de potentialul pietei careia i se adreseaza", a declarat Rozaura Stanescu, director executiv delegat al directiei strategie si marketing din BRD.
Lansarea unui produs nou est