Finanţarea Autostrăzii Transilvania în 2010 se poate compara cu o cură de slăbire sau cu diabetul, în sensul că, deşi sunt disponibile fonduri, nu pot fi cheltuite sume mai mari decât cele bugetate, pentru că s-ar depăşi deficitul, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu."Pentru finanţare nu trebuie planuri, trebuie bani. Încă de anul trecut le-am spus celor de la Bechtel că în 2009 vor lucra pentru că nu prea sunt proiecte cu finanţare europeană nerambur
Finanţarea Autostrăzii Transilvania în 2010 se poate compara cu o cură de slăbire sau cu diabetul, în sensul că, deşi sunt disponibile fonduri, nu pot fi cheltuite sume mai mari decât cele bugetate, pentru că s-ar depăşi deficitul, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
"Pentru finanţare nu trebuie planuri, trebuie bani. Încă de anul trecut le-am spus celor de la Bechtel că în 2009 vor lucra pentru că nu prea sunt proiecte cu finanţare europeană nerambursabilă (...) şi că din 2010 priorităţile vor fi proiectele cu cofinanţare a fondurilor nerambursabile de la UE", a spus Berceanu, citat de Mediafax.
Prioritatea numărul doi: Banii de la BEI
El a arătat că prioritatea numărul doi pentru Executiv va fi cofinanţarea proiectelor cu bani de la Banca Europeană de Investiţii, Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare şi abia al treilea nivel proiectele cu bani exclusiv de la buget.
"Asta se întâmplă acum, pentru că banii sunt mai puţini de la buget. Dacă nu reuşim să găsim o formulă care să nu ne creeze probleme referitoare la deficitul bugetar, nu o să fie foarte bine cu Autostrada Transilvania", a spus ministrul Transporturilor.
Bugetul nu permite cheltuieli majore cu Bechtel
El a precizat că problema fondurilor pentru Autostrada Transilvania este imposibilitatea de a cheltui bani peste nivelu