Automobile Dacia SA va înghiţi producătorul de şasiuri, Auto Chassis International România, companie controlată de Dacia. Fuziunea celor două societăţi este una din măsurile luate de producătorul auto pentru a-şi optimiza costurile. Potrivit proiectului de fuziune a societăţilor, absorbţia producătorului de şasiuri de către Dacia “va avea ca efect reducerea considerabilă a costurilor administrative şi operaţionale, cu implicaţii asupra profitabilităţii societăţi
Automobile Dacia SA va înghiţi producătorul de şasiuri, Auto Chassis International România, companie controlată de Dacia. Fuziunea celor două societăţi este una din măsurile luate de producătorul auto pentru a-şi optimiza costurile.
Potrivit proiectului de fuziune a societăţilor, absorbţia producătorului de şasiuri de către Dacia “va avea ca efect reducerea considerabilă a costurilor administrative şi operaţionale, cu implicaţii asupra profitabilităţii societăţii”.
Economii de 1 milion de euro pe an
Astfel, prin integrarea activităţii structurii manageriale şi organizatorice a Auto Chassis International România în organizarea existentă la Uzina Mecanică Dacia, conducerea Dacia estimeză că va economisi 550.000 de euro anual.
La această sumă se adăugă economii de 400.000 de euro pe an ca urmare a optimizării activităţilor cu impact asupra cash-flowului (reducerea cheltuielilor financiare şi regruparea stocurilor de PHF), precum şi costuri mai mici cu dobânzile, se arată în poriectul de fuziune.
“Fuziunea se face cu transmiterea integrală a patrimoniului societăţii absorbite (n.r. Auto Chassis International) către societatea absorbantă (n.r. Dacia), cu toate drepturile şi obligaţiile pe care le are la data fuziunii”, se arată în proiectul de fuziune.
Potrivit datelor din bilanţul pe 2009, Auto Chassis avea active totale de peste 350 de milioane de lei şi datorii de