Tarifele pentru serviciile de voce vor continua sa scada in 2010 insa cresterea vanzarilor pentru internet si date si alte segmente mai mici ale industriei vor ajuta piata telecom sa stagneze in acest an la nivelul la care a scazut odata cu recesiunea, aproximativ 4 mld. euro, spune Julien Ducarroz, directorul comercial al Orange - cel mai mare operator telecom din Romania, cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro.
"Piata va stagna in comparatie cu 2009. Datele vor continua sa creasca in timp ce pe alte segmente cum este cel de voce va continua eroziunea", a spus Ducarroz intr-un interviu pentru ZF. "Ca orice companie care a trecut anul trecut printr-o scadere atat de importanta a veniturilor, de aproximativ 20% pentru primele noua luni din 2009, eficienta ramane o prioritate cheie. Viteza executiei a devenit de asemenea foarte importanta pentru ca acum cand ai o oportunitate trebuie sa profiti imediat de ea. Nu mai e cum era in trecut - cand puteai sa mai astepti pentru ca nu se intampla nimic". Ducarroz, care raspunde de strategia comerciala a uneia dintre cele mai mari companii din Romania atat din punctul de vedere al veniturilor, cat si al numarului de clienti, spune ca pentru a atinge aceste tinte operatorul s-a concentrat, printre altele, pe schimbari in reteaua sa de distributie, care vor continua si in acest an.
Compania detinuta de grupul France Telecom a introdus anul trecut un nou cadru de lucru cu retelele mici de retail GSM, un sistem de franciza care - pe de o parte asigura antreprenorului suport, dar ofera, in schimb, Orange posibilitatea de controla foarte strict ce se intampla in magazine. Care a fost rezultatul schimbarii, care a dus la renuntarea la unii parteneri si la o reducere a spatiului de "manevra" al jucatorilor mici din retail?
"Si-au dublat performanta", spune Ducarroz. "Am vandut mai mult, cu mai putine puncte de preze