Aeroportul International BacauLinia aeriana Blue Air, care a castigat concesiunea asupra aeroportului din Bacau, estimeaza ca va obtine circa 25-30 mil. euro venituri anuale din urma operarii acestui aeroport, reprezentand peste 12% din cifra totala de afaceri anuala a companiei, estimata anul acesta la 200 mil. euro.
"Viata ne demontreaza ca statul nu are resurse necesare ca sa faca aceste lucruri", a declarat Adrian Ionascu, directorul companiei.
BlueAero, societate cu 100% actionariat al Blue Air, a fost creata pentru a administra concesiunea Aeroportului National Bacau pentru o perioada de 34 de ani, timp in care va derula investitii de modernizare in valoare de 45 mil. euro.
Constructiile pentru modernizare vor incepe la sfarsitul lunii martie, cand compania estimeaza ca va obtine autorizatiile de constructie. Initial, constructia ar fi trebuit sa inceapa in iulie 2009, "insa din cauza legislatiei care a impus anumite restrictii" s-a decis demararea pana in martie 2010, au spus reprezentantii companiei.
Blue Air nu mai este in discutii avansate la momentul de fata pentru luarea in concesiune si a altor aeroporturi din tara, insa nu exclude pentru viitor aceasta optiune.
"In prezent, la cum arata infrastructura aeroportuara din Romania, cu siguranta ar mai fi nevoie si pentru alte aeroporturi", a spus Adrian Ionascu, seful liniei aeriene.
Tarifele pentru operarea pe aeroportul din Bacau vor fi stabilite de BlueAero si se vor aplica diferit pentru fiecare companie in parte, printre criteriile de stabilire a tarifului fiind si numarul de zboruri operate.
"Tarifele nu pot fi aceleasi pentru toti operatorii. Unul care opereaza mai mult nu poate fi comparat cu unul care are mai putine zboruri. Noi fiind principalul operator, speram sa avem tarife mai mici decat ceilalti", a mai spus Ionascu.