Toyota România a lansat astăzi acţiunea de rechemare în service pentru un numar de 12.500 de vehicule posibil afectate la nivelul intregii ţări, ce vor fi verificate la pedala de acceleraţie. Posesorii acestor vehicule vor primi scrisori de informare de la dealerii Toyota de la care şi-au achizionat maşina, prin care vor fi invitaţi pentru programări în service. Verificarea unei maşini va dura aproximativ 30 de minute, costurile urmând să fie suportate de către companie.
Reprezentanţii Toyota România susţin că operaţiunea de rechemare este o măsură preventivă ce are ca scop verificarea tuturor vehiculelor indicate de către producător, chiar dacă posesorii acestor maşini nu au identificat nicio problemă la nivelul pedalei de acceleraţie.
În România, la fel ca şi în Europa, nu a avut loc niciun accident cauzat de eventuale disfuncţionalităţi la nivelul pedalei de acceleraţie.
Soluţia pentru remedierea problemei
La modelele incluse în acţiunea de recall există posibilitatea ca pedala de acceleraţie să ramână blocată mecanic într-o poziţie parţial apasată sau să revină lent la poziţia normală. Acest comportament este cauzat de probabilitatea apariţiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleraţie. Uzura progresivă, în combinaţie cu anumite condiţii de funcţionare şi de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel încât, cu intermitenţă, pedala de acceleraţie să poată fi apasată mai greu, să revină mai încet la poziţia normală sau, în cel mai rău caz, să ramână parţial apăsată.
Doar şapte modele Prius în România
Procedura de remediere dezvoltată de inginerii Toyota include instalarea unei placuţe de oţel în ansamblul pedalei de acceleraţie, menită să creeze un spaţiu ce reduce frecarea din interiorul mecanismului.
În ceea ce priveşte acţiunea de rechemare în service anunţată la nivel intern