În acest sens, Uniunea va face investiţii în motoare novatoare şi tehnologiile cele mai recente în materie de vehicule
Cu toate acestea, o infrastructură de transport neadaptată poate cu uşurinţă tripla consumul de carburant
Avertizând autorităţile că "o infrastructură de transport neadaptată poate cu uşurinţă tripla consumul de carburant al vehiculelor comerciale de transport marfă", Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) le solicită acestora să "înceteze să propună legislaţii noi vizând reducerea emisiilor toxice, şi mai degrabă să se concentreze pe legislaţiile care au drept scop reducerea consumului de carburant", putând, totodată, să încurajeze înlocuirea carburanţilor fosili cu surse de energie/carburant alternative, cum ar fi carburantul hidrogen produs pe bază de electricitate.
În acest sens, UNTRR "se angajează voluntar, pe baza tehnologiilor şi practicilor novatoare, să reducă emisiile de CO2 cu 30% până în 2030 - calculate ca performanţă a transportului în tkm şi pkm şi raportate la anul de referinţă 2007".
Potrivit Uniunii, acest lucru se poate realiza prin investiţii în motoare novatoare şi tehnologiile cele mai recente în materie de vehicule, instruirea şoferilor după modelul Academiei IRU (Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere) sau a altor institute, şi aplicarea unor concepte logistice novatoare, cum ar fi sistemele ITS şi a greutăţilor şi dimensiunilor optimizate pentru vehiculele comerciale de transport marfă, care să poată, de asemenea, permite reducerea consumului de carburant, precum şi a emisiilor de CO2 cu peste 10%.
Constructorii trebuie să folosească materiale mai uşoare
UNTRR şi IRU atrag atenţia constructorilor de vehicule, fabricanţilor de anvelope şi furnizorilor de energie şi de instrumente telematice să asigure realizarea obiectivului de reducer