Bucurestenii inoata in zapada lasata de-a valma pe trotuare, politia combate poleiul cu "Comandamentul Y", iar costul unei zile de deszapezire, pe care tot locuitorii Capitalei il platesc, este tinut la secret de autoritati. Sectoarele spun ca Primaria Capitalei incheie aceste contracte, iar reprezentantii municipalitatii spun ca, dimpotriva, responsabili sunt cei de la sectoare.
Desi in Bucuresti ieri s-a circulat ceva mai bine (atat datorita actiunii sustinute a operatorilor de salubritate tinuti in strada toata noaptea, cat si pentru faptul ca bucurestenii au preferat sa circule cu transportul in comun din simplul motiv ca nu au putut sa scoata masinile din zapada), deszapezirea, mai precis costurile ei, continua sa ridice probleme. Incercand sa aflam detaliile contractelor pe baza carora se realizeaza deszapezirea in fiecare sector al Capitalei, am constatat ca aceste acte, care ar trebui sa fie publice deoarece sunt platite din banii nostri, nu numai ca sunt tinute la secret, dar nici macar nu se poate afla ce autoritate a semnat contractul. "Contractele au fost facute de sectoare demult si prelungite pana pe 31 martie, Primaria Capitalei doar coordoneaza activitatea. In primavara se va face o licitatie la PMB si cine va castiga va asigura deszapezirea in Capitala", ne-a declarat viceprimarul Victor Iovici.
Adevarul este, ca intotdeauna, la mijloc, iar banii bucurestenilor – la fel. In 1999, Primaria Capitalei a organizat licitatie pentru achizitionarea serviciilor de salubritate in fiecare sector al Capitalei. Acele contracte au fost valabile trei ani. Dupa aceea, in fiecare an, pana in 2007 inclusiv, Primaria Sectorului 2 a incheiat acte aditionale prin care erau pastrate aceleasi conditii ca in contractul vechi, stabilit de PMB, dar erau schimbate sumele. Ultimul act aditional, cel pentru sezonul rece 2007-2008, stipula o suma de 11