Jihad Jabra, proprietarul grupului Supreme si singurul antreprenor care se lupta cu gigantii Kraft Foods, Cadbury, Nestlé si Mars pe piata ciocolatei, spune ca vede posibile cresteri de vanzari in acest an, insa doar sustinute de investitii in promovare si de exporturi. El mizeaza pe dublarea ponderii exporturilor la 8% din volumul total al productiei in 2010.
"Ultimul mohican" pe o piata de peste 200-250 mil. euro dominata de multinationale si-a relansat recent brandul Primola pentru a putea spera la cresteri de vanzari in acest an.
"In acest an am ales sa actionam pentru a atrage mai multi consumatori si nu sa asteptam cresteri de consum, pentru ca este putin probabil ca acestea sa se intample. Cel mai mare proiect este relansarea tabletelor de ciocolata Primola, pe care l-am pregatit inca din prima jumatate a lui 2009. Am investit anul trecut circa jumatate de milion de euro, in principal in schimbarea ambalajelor, si vom continua investitiile pe partea de promovare in 2010. Costul reclamei in media a ajuns la nivelul cel mai de jos acum, ceea ce cu siguranta este o oportunitate pentru noi", afirma Jabra.
Vanzarile de ciocolata in comert s-au redus cu 3% anul trecut fata de 2008, potrivit datelor de la compania de cercetare de piata MEMRB. Proprietarul Supreme spune, in plus, ca a resimtit o migrare a consumului de pe segmentul mediu de pret catre cel inferior.
Prin relansarea Primola, compania vrea sa-si repozitioneze cel mai vandut brand de ciocolata putin mai sus, spre segmentul dominat de Milka (Kraft Foods). Cea mai dura lupta pentru cote de piata se da in prezent pe segmentul mainstream (mediu), pe care cele mai vandute tablete din ciocolata sunt Poiana (Kraft), Primola si Kandia (Cadbury). Primola s-a aflat anul trecut pe locul al doilea pe acest segment al pietei tabletelor, fiind urmata la distanta mica de Kandia, potrivit