Conducerea Bechtel şi reprezentanţii sindicatelor au convenit ieri să fie continuate lucrările la Autostrada Transilvania pe porţiunea Câmpia Turzii - Turda, în lungime de 10,2 kilometri, în condiţiile în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va asigura finanţarea.
Până la sfârşitul anului urmează să fie finalizaţi în total circa 50 de kilometri din Autostrada Transilvania, din care 42 au fost deja daţi în folosinţă. Banii de finanţare vor proveni dintr-un credit ce urmează să fie atras cu garanţia statului, potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor.
Totodată, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) susţinea că a convenit cu Bechtel un grafic de plată a sumelor restante din 2009, de 214 milioane de euro până în aprilie.
FINANŢARE ŞI EXPROPRIERI
"În cadrul întâlnirii cu sindicatele de luni dimineaţă s-a convenit ca lucrările pe o porţiune de 10,2 kilometri a tronsonului 2B Câmpia Turzii - Turda să continue. Deocamdată avem un buget pe 2010 de 700 de milioane de lei (circa 170 de milioane de euro), iar datoriile către Bechtel sunt de 200 milioane de euro. Înţelegerea cu Guvernul este ca până în luna aprilie să fie plătită întreaga datorie şi suntem încrezători că datoria va fi plătită, au afirmat reprezentanţii Bechtel.
Potrivit acestuia, pe lângă problemele cu finanţarea mai sunt şi altele, precum lipsa exproprierilor pe tronsonul 3C în judeţul Bihor, motiv pentru care nu au fost eliberate autorizaţiile de construire pe o porţiune de 36 de kilometri.
CONCEDIERI CU CÂNTEC
Constructorul Autostrăzii Braşov - Borş (Transilvania), compania Bechtel, a anunţat miercuri că ar putea face concedieri colective din cauza datoriilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), urmând ca di