- Economic - nr. 477 / 9 Februarie, 2010 La asa-zisa inaugurare a ultimei portiuni de autostrada finalizata, Gilau _ Campia Turzii, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, aprecia calitatea lucrarilor, precizand: "Nu se stie insa pentru cat timp autostrada va fi OK. Probabil, cat de curand se vor fura gardurile, cum s-a intamplat peste tot. Lumea se intreaba, de ce la altii e bine si la noi nu? D'aia, ca la altii nu se fura!", spunea Berceanu. Dar, de ce se fura? Intrucat _ spunea Berceanu _ in fata hotilor, se simte neputincios. "Injur si acum cum injuram atunci cand nu eram ministru la Transporturi. Ii injur pe aia care nu fac. Acum stiu de ce nu fac, dar nu inseamna ca nu sunt nemultumit. Injur lipsa de bani". Ce ne mai spune Berceanu: ca de vina sunt trei factori: primul, care reprezinta 40%, este ca legislatia prevede realizarea celor mai ieftine lucrari. "Am vrut sa fac altfel, dar nu s-a putut", ne asigura acelasi Berceanu. A doua problema este supraincarcarea camioanelor (aici, cam are dreptate!). Vara, presiunea face sa fuga mixtura si se formeaza valuri, iar iarna, apasarea produce microfisuri si apa care se infiltreaza sparge tot. Cand trec masinile, se face groapa. Al treilea factor, furatul din mixtura, dar acesta e doar 20%, explica ministrul _ groapa. Stimate, domnule Berceanu, poate ca furatul din mixtura e cauza… gropilor din asfalt. Si, evident, si lipsa banilor, drept pentru care, pentru intretinerea anuala a celor peste 16.000 km de drum, raman mai putin de 100 de milioane de euro. Asta, pentru ca, atat cat se fura in acest domeniu, intrece numeric, in euro, toate gropile de pe soselele Romaniei! Gheorghe Giurgiu - Economic - nr. 477 / 9 Februarie, 2010 La asa-zisa inaugurare a ultimei portiuni de autostrada finalizata, Gilau _ Campia Turzii, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, aprecia calitatea lucrarilor, precizand: "Nu se stie insa