Noul logo al produselor bio este creaţia unui student din Germania, desemnat câştigător la concursul de design pentru logo-ul ecologic al UE.
Din iulie, produsele bio din Europa vor putea fi recunoscute după steluţele albe dispuse sub forma unei frunze, pe un fundal verde. Logo-ul ecologic este creaţia unui student din Germania, Dusan Milenkovic, care s-a înscris la concursul lansat de Uniunea Europeană, pentru alegerea noului simbol eco. Competiţia a fost lansată la sfârşitul anului trecut, fiind deschisă tuturor studenţilor la Arte Platice şi design din Uniunea Europeană. Din cele peste 3500 de proiecte înscrise, doar trei au fost alese de juriu, acestea aflându-se pe site-ul competiţiei, până în 31 ianuarie, când s-a încheiat perioada de votare. Ieri, Comisia Europeană a anunţat câştigătorul, în urma voturilor on-line exprimate. „Euro-frunza” propusă de Dusan Milenkovic a adunat aproximativ 63% din cele 130.000 de voturi. Astfel, de la 1 iulie 2010, logo-ul ecologic al UE va figura obligatoriu pe toate produsele ecologice preambalate produse în statele membre şi care respectă standardele necesare. Pentru produsele de import, noul simbol va fi facultativ. Pe lângă „Euro-frunză”, se vor putea aplica şi alte logo-uri ecologice ale diferitelor întreprinderi private ori folosite la nivel regional sau naţional. În următoarele săptămâni, regulamentul cu privire la agricultura ecologică va fi modificat pentru inserarea noului logo într-o anexă. Pentru propunerea câştigătoare, studentul neamţ va primi, în iulie, 6000 de euro. Noul logo al produselor bio este creaţia unui student din Germania, desemnat câştigător la concursul de design pentru logo-ul ecologic al UE.
Din iulie, produsele bio din Europa vor putea fi recunoscute după steluţele albe dispuse sub forma unei frunze, pe un fundal verde. Logo-ul ecologic este creaţia unui student din Germ