Difcultăţile prin care trece Opel, marcă încă deţinută de General Motors, încă nu par a se sfârşi. Pe lângă cererea foarte slabă de pe piaţa auto, Opel trebuie să convingă Uniunea Europeană că cele 2,7 miliarde de euro de care are nevoie sunt direcţionate unde trebuie.
“Uniunea Europeană va autoriza un ajutor financiar pentru Opel, numai în cazul în care compania prezintă un plan credibil de salvare”, a declarat comisarul europan pentru concurenţă, Neelie Kroes. Ea susţine că statele membre ale Uniunii nu pot sprijini financiar compania mamă, General Motors, doar pentru a proteja fabricile în ţările în care acestea sunt pe cale de a se închide. “Pentru noi, locaţiile în care se află unităţile Opel nu joacă nici un rol.
Cel mai important lucru ar fi dacă General Motors poate dovedi că filiala sa europeană pot supravieţui pe termen mediu, fără ajutor de stat “, a spus Neelie Kroes. Oficialul european a lăsat să se înţeleagă că executivul de la Bruxelles va putea facilita sprijinul financiar pentru Opel, numai dacă investeşte banii în dezvoltarea de inovaţii ecologice. ”În general, ajutorul este disponibil doar atunci când este utilizat pentru a dezvolta sisteme de propulsie care să protejeze mediul”, a mai spus comisarul european pentru Concurenţă, Neelie Kroes.
General Motors caută să obţină un ajutor de stat în valoare de 2,7 miliarde de euro, pentru principalele sale fabrici europene, care se află în Germania, Spania, Polonia şi Marea Britanie. În prezent, constructorul auto European are în plan să reducă 8.300 de locuri de muncă, din cele 48.000 actuale, şi să scadă producţia de automobile cu 5%. Neelie Kroes susţine că 4.000 de locuri de muncă, totalul de 8.300, vor fi reduse în Germania.
Neelie Kroes va părăsi biroul său în această săptămână, fiind înlocuită în această funcţie de spaniolul Joaquin Almunia. În prezent, el deţine postul