Situatia economica, ce a crescut competitia intre specialistii IT, a facut ca anul trecut numarul aplicatiilor pentru un job in companie sa fie de aproape 300 de CV-uri, fata de 3-4, inainte de criza, spune Flaviu Radulescu, directorul general al Hostway Romania, filiala locala a unuia dintre cele mai mari grupuri globale de servicii de gazduire web, inregistrare domenii, colocare si hosting.
„Anul trecut nu a fost asa de rau pe cat credeam la inceputul lui 2009, dar spre sfarsitul anului am inceput sa fim si noi afectati. Clientii cauta solutii mai ieftine si renunta la calitate, iar, pe de alta parte, noi simtim la incasari, facem presiune pe unii clienti pentru ca acestia sa isi plateasca datoriile”, a declarat, pentru Wall-Street, managerul Hostway Romania, care anul trecut a avut afaceri de 920.000 de euro, fata de in jur de 860.000 de euro in 2008.
Chiar daca cifra de afaceri a crescut usor, veniturile din serviciile de hosting s-au dublat in 2009, cu o pondere de 95% din cifra de afaceri, restul fiind reprezentat de segmentul de cercetare.
Hostway a trecut anul trecut pe profit, dupa ce in 2008 avea pierderi de circa 160.000 de euro, conform Ministerului de Finante.
Filiala locala lansata in martie 2006 de compania americana Hostway, dupa achizitia a trei companii mai mici, a inceput sa lucreze de curand cu unul dintre cei mai mari retaileri electroIT online. Printre cei mai mari clienti ai Hostaway se numara BRD, Trilulilu, GSP TV, Cancan, Realitatea-Catavencu si National Geographic Channel Romania.
„Anul acesta a inceput destul de prost. Nu ma sperie faptul ca au plecat clienti, ci lipsa puterii de cumparare a clientilor, iar cei care nu platesc afecteaza serviciile pe care le oferim per ansamblu. Clientii mari nu au vrut reduceri, dar cei mici care vor reduceri ameninta ca vor merge la concurenta”, spune Flaviu Radulescu (f