Vanzarile de laptopuri si minilaptopuri au fost anul trecut aproape de nivelul celor din 2008, singurele scaderi importante inregistrandu-se in privinta preturilor platite de consumatori, potrivit lui Catalin Cristina, director general al Novashop, magazin online specializat pe vanzarile de laptopuri si minilaptopuri, cu afaceri de aproximativ 0,9 mil. de euro in 2008.
„Am incheiat anul destul de bine, comparativ cu asteptarile. Tinand cont de criza, ne-am pus si problema unui declin an vanzarilor, insa singura scadere vizibila a fost la pretul pe unitate. Ca numar de unitati vandute, am avut aproximativ aceleasi cifre ca in 2008, insa valoarea totala a cunoscut o usoara scadere, intrucat si pretul mediu pe unitate s-a diminuat. Pe de o parte, producatorii au venit cu preturi ceva mai agresive pe piata, dar si clientii au optat pentru modele cu preturi usor mai mici decat in 2008”, a declarat pentru Wall-Street Catalin Cristina, managerul Novashop, unul dintre principalii jucatori pe segmentul de magazine online specializate in vanzarea de laptopuri si netbook-uri.
Astfel, cele mai mai bine vandute laptopuri au fost cele produse de HP cu preturi intre 2.400-2.500 lei si Acer cu preturi in jurul a 2.000 de lei, iar in privinta netbookurilor, cele mai solicitate au fost tot produsele Acer.
Compania, fondata in 2005 si care are cinci angajati, a inregistrat in 2009 o cifra de afaceri mai mica cu 10-15% fata de 2008, cand veniturile au fost de aproximativ 900.000 de euro.
Reprezentantii Novashop nu au precizat valoarea profitului net, dar in 2008 compania avut pierderi nete de aproape 800 de euro fata de un profit de 3.000 de euro, conform Ministerului de Finante.
Pentru 2010, Catalin Cristina si-a propus sa mentina cifra de afaceri cel putin la nivelul ultimilor doi ani, dar afirma totodata ca spera la o crestere de cel putin 15-20%, at