Executivul a sustinut ca UE ne-a impus cresterea varstei de pensionare. Directivele europene il contrazic. Desi reprezentantii executivului au justificat stabilirea unei varste egale de pensionare pentru femei si barbati, de 65 de ani, prin nevoia de aliniere a Romaniei la legislatia europeana, directivele Uniunii nu prevad niciun fel de obligatie in acest sens. O recunoaste chiar Consiliul Legislativ al Parlamentului Romaniei, care a avizat, la finele saptamanii trecute, o initiativa cetateneasca in privinta pensionarii.
Aceasta contrazice prevederile proiectului legii unice a pensiilor si propune mentinerea varstei de pensionare la 60 de ani pentru femei si la 65 de ani pentru barbati, pana in 2050.
Asta, desi reprezentantii Ministerului Muncii au insistat ca „egalizarea varstelor de pensionare ale barbatilor si femeilor este necesara pentru asigurarea egalitatii de sanse intre femei si barbati, asa cum este prevazut in directivele europene”.
Citeste articolul integral in Evenimentul Zilei. Executivul a sustinut ca UE ne-a impus cresterea varstei de pensionare. Directivele europene il contrazic. Desi reprezentantii executivului au justificat stabilirea unei varste egale de pensionare pentru femei si barbati, de 65 de ani, prin nevoia de aliniere a Romaniei la legislatia europeana, directivele Uniunii nu prevad niciun fel de obligatie in acest sens. O recunoaste chiar Consiliul Legislativ al Parlamentului Romaniei, care a avizat, la finele saptamanii trecute, o initiativa cetateneasca in privinta pensionarii.
Aceasta contrazice prevederile proiectului legii unice a pensiilor si propune mentinerea varstei de pensionare la 60 de ani pentru femei si la 65 de ani pentru barbati, pana in 2050.
Asta, desi reprezentantii Ministerului Muncii au insistat ca „egalizarea varstelor de pensionare ale barbatilor si femeilor