Toyota Romania, importatorul marcii nipone pe piata locala, va cheltui peste 500.000 de euro, potrivit estimarilor ZF, in campania de rechemare a aproximativ 12.500 de masini vandute in Romania, care ar putea prezenta un defect la mecanismul pedalei de acceleratie. Aceasta este cea mai mare campanie de rechemare in service derulata de o marca de import.
Costurile efective implicate de operatiunea de service vor fi acoperite de Toyota Motor Europe, potrivit oficialilor importatorului, in timp ce pretul campaniei va fi suportat de catre dealeri si importator.
"Toyota Motor va acoperi costurile legate de pretul componentei care urmeaza a fi implementata in sistemul pedalei de acceleratie, plus costul legat de manopera. Dar spre exemplu, nu poate plati Toyota Europa pentru scrisorile pe care le vom trimite clientilor sau costurile legate de evenimentul propriu-zis", a declarat George Kyriazis, directorul general al Toyota Romania.
Operatiunea de remediere a defectului de fabricatie va dura aproximativ 30 de minute, pretul unei ore fiind de aproximativ 125 de lei, fara TVA. In ziua in care Toyota a anuntat rechemarea a peste 4 milioane de masini in service, reprezentantii filialei din Romania nu au precizat numarul exact de masini afectate pe piata locala, acest nivel fiind comunicat de la sediul central al producatorului nipon.
Vanzarile Toyota pe piata locala au inregistrat anul trecut o scadere de peste 60% comparativ cu anul anterior, la 3.550 de autoturisme, pe o piata care a scazut cu 55%. Cel mai bine vandut model a fost Yaris, cu peste 1.200 de unitati, in scadere cu 47%, urmat de Avensis cu 700 de masini, in declin cu 56%. Potrivit datelor comunicate de grupul japonez, Yaris se afla pe lista modelelor Toyota cu posibile probleme, la fel ca si Auris sau Avenis. Reprezentantii Toyota Romania nu au precizat care este ponderea mod