Constructorul japonez de automobile Toyota, numărul unu mondial al sectorului continuă să-şi cheme la revizie sute de mii de maşini din diverse motive. Încrâncenarea cu care s-a lansat însă atacul împotriva firmei începe să ridice mai multe întrebări. Americanii îşi iau revanşa. Umiliţi anul trecut de falimentul a doi mari constructori din trei, în timp ce Toyota triumfa, americanii par a se delecta azi cu problemele de care se loveşte firma japoneză. Ba chiar unii analişti afirmă că Washingtonul ar amplifica aceste probleme.
Constructorul japonez de automobile Toyota, numărul unu mondial al sectorului continuă să-şi cheme la revizie sute de mii de maşini din diverse motive. Încrâncenarea cu care s-a lansat însă atacul împotriva firmei începe să ridice mai multe întrebări.
Americanii îşi iau revanşa. Umiliţi anul trecut de falimentul a doi mari constructori din trei, în timp ce Toyota triumfa, americanii par a se delecta azi cu problemele de care se loveşte firma japoneză. Ba chiar unii analişti afirmă că Washingtonul ar amplifica aceste probleme.
Cifrele sunt grăitoare : 80 de plângeri au fost depuse în Statele Unite împotriva unor probleme de direcţie întâlnite la un model Toyota. O serie din aceste maşini au fost implicate în accidente, dar numărul acestora nu se poate compara nici pe departe cu cele 90 de decese provocate de exemplu acum zece ani de nişte pneuri defectuoase de pe o maşină Ford, de fabricaţie americană deci. Apoi, nu trebuie uitat că pedala de acceleraţie arătată cu degetul acum la Toyota este realizată de o firmă americană cu sediul în statul Indiana.
Atunci de ce atâta încrâncenare din partea Casei Albe şi a Congresului american ? În centrul polemicii s-ar afla chestiuni protecţioniste. Washingtonul de exemplu deplânge faptul că Toyota a fost în America unul dintre marii beneficiari ai programului "Rabla", în timp ce veh