STUDIU. Clienţii se arată extrem de interesaţi de producător, dar şi de preţul produsului. Preţul, producătorul şi dimensiunea sunt principalele elemente care îi ghidează pe români atunci când îşi aleg un televizor LCD. Anul trecut, în România s-au vândut peste 450.000 de astfel de televizoare.
Cel mai ieftin costă în jur de 900 de lei, iar cel mai scump, un televizor cu ecran cu cristale lichide al companiei germane Schaub Lorenz - 130.000 de dolari (aproape 400.000 de lei).
Producătorul, cel mai important
Mihai Andrei, 52 de ani, din Bucureşti, împreună cu soţia şi nepoata de 14 ani au fost, ieri, la Altex să-şi cumpere un LCD. „Am alocat un buget de 5.000 de lei. Nu vreau să cumpăr o chinezărie. Consider că un brand puternic garantează calitatea. Mă interesează şi dimensiunea. Am un living mare şi vreau un LCD de peste 100 de inch”, zice el.
Şi Alina S., 41 de ani, îşi căuta un televizor, în Cora Pantelimon. „De opt ani, am acelaşi televizor, cu tub, de la Philips. Acum s-a stricat. Caut un LCD, la vreo 1.300 de lei, produs de o marcă renumită. Nu am nevoie de un LCD de unică folosinţă. Vreau unul de dimensiune mică - 24 inch. Am văzut şi la 900 de lei”, ne-a spus femeia.
Tinerii, interesaţi de funcţiile de ultimă generaţie
Rezoluţia şi funcţiile de ultimă generaţie sunt principalele criterii pe care le iau în calcul atunci când îşi cumpără un televizor pasionaţii de tehnologie. Răzvan Bucur, pe care l-am întâlnit la magazinul Domo din Iris Mall Auchan, căuta un LCD care să aibă Receiver DVB - THD.
„Chiar dacă este mai scump (cu vreo 800 de lei) şi pare un moft acum, se va dovedi o alegere înţeleaptă în timp, deoarece a început tranziţia de la semnalul programelor analogice la cele digitale”, explică tânărul alegerea.
„Cred că televiziunea analogică o să dis