Piaţa farmaceutică din România a înregistrat o scădere cu 9,12% în volum în 2009 şi de 1,7% în valoarea calculată în euro, potrivit datelor Cegedim, companie de analiză şi studii de piaţă în sectorul farmaceutic. Astfel, piaţa locală a ajuns în 2009 la o valoare de 1,92 miliarde de de euro. În lei piaţa a înregistrat o creştere cu 13,1%, la 8,1 miliarde de lei. Conform datelor companiei Cegedim, 93,6% din piaţă a fost deţinută de segmentul retail, care a scăzut cu 8
Piaţa farmaceutică din România a înregistrat o scădere cu 9,12% în volum în 2009 şi de 1,7% în valoarea calculată în euro, potrivit datelor Cegedim, companie de analiză şi studii de piaţă în sectorul farmaceutic.
Astfel, piaţa locală a ajuns în 2009 la o valoare de 1,92 miliarde de de euro. În lei piaţa a înregistrat o creştere cu 13,1%, la 8,1 miliarde de lei.
Conform datelor companiei Cegedim, 93,6% din piaţă a fost deţinută de segmentul retail, care a scăzut cu 8,8% în volum comparativ cu 2008. Restul de 6,4% a revenit segmentului spitalelor, care a raportat, de asemenea, o scădere cu 13,7% în volum.
În ceea ce priveşte valoarea, segmentul de retail a scăzut cu 0,1%, la 1,68 de miliarde de euro, în timp ce segmentul spitalelor a raportat un regres de 12,2%, la 231,3 milioane de dolari.
În cazul retailului, vânzările de medicamente cu prescripţie (Rx), în euro, au crescut cu 2,3%, la 1,38 miliarde de euro. Produsele eliberate fără reţetă (OTC-uri) au înregistrat un declin de 9,6%, 298,5 milioane euro.
"Scăderea în volum a pieţei cu 9,1%, este o scădere importantă, care arată tuturor că avem o problemă semnificativă în asistenţa cu medicamente la nivel naţional. Scăderea în valoare cu 1,7% în euro, după ani de creştere, indică companiilor farmaceutice o schimbare în evolutia pieţei şi o necesitate de a îmbunătăţi abordările tradiţionale", a declarat Petru Crăciun, dir