GeCAD: Rata tentativelor de fraudă a scăzut la 0,4% anul trecut
Măsurile de protecţie ridicate, luate de operatori au determinat această tendinţă
GeCAD ePayment a anunţat că rata tentativelor de fraudă a tranzacţiilor electronice procesate de companie a scăzut anul trecut la aproximativ 0,4% anul trecut, în scădere faţă de 2008, când procentajul înregistrat a fost de 0,75%, se arată într-un comunicat al companiei, remis ieri, redacţiei. Anul trecut, în sistemul ePayment au fost procesate 1.108.500 de tranzacţii, valoarea acestora ridicându-se la 88 milioane de euro. "Tendinţa descendentă a tentativelor de fraudă online raportate la numărul de tranzacţii este explicabilă în contextul unei pieţe care se maturizează şi în care jucătorii implicaţi, atât noi, în calitate de procesator de plăţi electronice, cât şi băncile, magazinele online şi autorităţile, au făcut eforturi comune pentru a preveni şi descuraja tentativele de fraudă online", a declarat directorul IT al GeCAD ePayment, Cristina Badea.
Cartelele de tip prepay au fost ţinta atacurilor de anul trecut
În 2009, cele mai multe tentative de fraudă s-au înregistrat la cartele de tip prepay/încărcări electronice. Pe locul al doilea se situează tentativele care au vizat domeniul turismului, inclusiv vânzarea de bilete de avion, situaţie în care încercările de fraudare sunt mai periculoase, deoarece vizează produse mai scumpe. "Astfel, în segmentul telecom/ încărcare electronică au avut loc 39% din tentativele de fraudă online de anul trecut, în timp ce în domeniul turism/bilete de avion s-au înregistrat 20%", se spune în comunicat.
Anul trecut, produsele-ţintă au fost cele uşor valorificabile, în special telefoane mobile, şi mai puţin produse IT, comparativ cu anii trecuţi. "Cele mai multe încercări de fraudare au fost cele cu cardul şi cele de tip phishing. Am avut şi