Primarul din Medgidia preferă să renunţe la angajaţi „moşteniţi" decât la city manager sau consilierul personal # La fel va proceda şi şeful administraţiei din Hârşova # Edilul din Techirghiol va rămâne fără consilier pentru că îl va promova pe cel pe care îl are în prezent
Chiar dacă legea le permite să-şi angajeze consilieri personali, în funcţie de mărimea localităţii în fruntea cărora se află, unii primari n-au beneficiat de acest privilegiu întrucât, multora, nu le permite bugetul. În schimb, majoritatea celor care şi-au luat sfătuitori sunt decişi să-i păstreze şi... chiar să-i promoveze.
Legea nr.215/2001 privind organizarea şi funcţionarea administraţiei publice locale permite primarilor să-şi angajeze un city manager în baza unui contract de management, precum şi consilieri personali. Dacă un primar de comună poate avea un singur „sfătuitor", iar cel din oraş poate apela la trei consilieri personali, edilii municipiilor reşedinţă de judeţ se poate consulta cu cinci „angajaţi în interes propriu". Atribuţiile acestora sunt stabilite de edil, iar retribuirea se face conform grilei de salarizare a personalului contractual al primăriei. Nu lipsit de importanţă este faptul că aceşti consilieri personali pot desfăşura, în paralel, activităţi economice, şi pot fi beneficiarii unui fond de premiere de 2%.
Funcţia de administrator general de primărie sau de „city manager" este de inspiraţie americană şi prevede „predarea" atribuţiilor primarului ales, cu precădere sarcinile de natură administrativă, unei persoane calificate în administraţie sau ştiinţe juridice. Supravegherea zilnică a departamentelor primăriei si a conducătorilor acestora, pregătirea proiectelor bugetelor anuale, acordarea de consultanţă pertinentă în diferite probleme de interes pentru consiliu, sunt o parte dintre „sarcinile" ce pot reveni unui „personaj" de acest gen.
În pe