Editia din acest an a evenimentului sportiv Super Bowl a atras o audienta record de 106,5 milioane de telespectatori, devenind astfel cel mai urmarit program TV din istoria SUA. Super Bowl pune capat astfel celor 27 de ani in care serialul ‘M*A*S*H’ a detinut primul loc in topul celor mai populare productii TV, anunta New York Times.
Meciul dintre New Orleans Saints si Indianapolis Colts a atras o audienta de 106,5 mil. telespectatori pentru reteaua de televiziune CBS, potrivit datelor oferite de Nielsen TV. Acesta este un nou record e audienta in istoria televiziunii americane, depasind recordul realizat de comedia ‘M*A*S*H’ in 1983, difuzata tot de CBS.
De asemenea, editia Super Bowl din acest an a fost si primul eveniment sportiv care a reusit sa atraga o audienta de peste 100 milioane de telespectatori.
Noul record reprezinta o dovada in plus pentru popularitatea de care se bucura evenimentele live, urmand audientelor impresionante realizate de show-urile Got Talent si The X Factor din Marea Britanie.
In anul 1983, cand a rulat ultima serie a comediei ‘M*A*S*H’, existau mai putine televizoare in casele americanilor, insa odata cu expansiunea operatorilor de cablu si satelit, retelele TV ca CBS trebuie sa faca fata unei competitii acerbe din partea altor posturi TV, respectiv Internet.
“Acest lucru trebuia sa se intample la un moment dat. Mi-a placut si am urmarit tot timpul M*A*S*H, insa suntem multumiti ca nu mai trebuie sa fim etichetati drept al doilea sau al treilea cel mai urmarit program din istoria televiziunii americane”, spune Sean McManus, presedintele CBS News si Sports.
Astfel, in prezent exista 114,9 milioane de televizoare in casele americanilor, cu 32 de milioane mai multe decat in 1983. De asemenea, fiecare telespectator beneficia in 1983 de o medie de 10,3 canale TV, in timp ce acum acelasi telespectator po