Compania Kalenda Alexim din Targu-Mures, cu afaceri de 8,7 mil. euro in 2008, a reusit sa-si conserve cifra de afaceri anul trecut prin extinderea cu magazine atat pe segmentul mediu, cat si pe cel de lux.
"Daca in 2008, magazinele generau doar 20% din cifra de afaceri, in 2009 am reusit prin deschiderea retelei proprii, de cinci magazine pe segmentul mediu si doua pe segmentul de lux, sa mentinem cifra de afaceri aproape de nivelul anului 2008, dar inversand raportul vanzarilor realizate in magazine, care au ajuns la 70%, cu vanzarile en-gros care au numai 30%", a spus Bogdan Besenyei, marketing manager al Kler, brandul cu care compania se pozitioneaza pe segmentul de lux.
Pe segmentul mediu de pret, compania opereaza brandul Kalenda. Anul trecut, Kalenda a demarat extinderea cu brandul de lux pe piata Capitalei, si a deschis doua unitati sub brandul Kler la Balotesti (Ilfov) si in zona Pipera. Bugetul total implicat de deschiderile de noi magazine s-a ridicat anul trecut la 0,5 mil. euro.
Magazinele de lux sunt proiectate sa genereze vanzari de 70.000 - 80.000 de euro lunar in aceasta perioada de criza. Intr-un an normal, potrivit companiei, vanzarile ar putea atinge 120.000 de euro lunar.
"In 2009 a fost foarte greu sa te misti intr-un mediu haotic si sa evoluezi. A fost un an dificil pentru toti. Luand in considerare dezvoltarea retelei proprii care necesita un efort financiar in plus, precum si caderea masiva a vanzarilor en-gros, nu am inregistrat profit, in schimb am reusit sa mentinem cifra de afaceri foarte aproape de nivelul anului 2008", a mai spus reprezentantul companiei.
Pana in 2006, compania a fost distribuitor de mobilier catre diferite retele de retail de mobilier. In 2008 insa, conducerea companiei a decis sa deschida propriile magazine, extindere care a continuat si anul trecut.
"Caderea pietei imobiliare ne-a af