Administraţia Fluvială a Dunării de Jos va cheltui 900.000 de lei pentru repararea fostului „Albatros".Deşi suma ce urmează a fi investită este destul de mare, soluţia aleasă este cea mai ieftină. Şi asta pentru că o navă asemănătoare Perseus-ului depăşeşte 10 milioane de euro.
Pe vremuri, avea zonă de navigaţie nelimitată. Astăzi, abia dacă mai pleacă până la Sulina. Aceasta este soarta spărgătorului de gheaţă „Perseus", care poate fi admirat pe malul Dunării, în apropierea Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ). Totuşi, situaţia s-ar putea schimba.
„Anul acesta, am alocat 900.000 de lei pentru reparaţiile de care are nevoie fosta navă Albatros, rebotezată Perseus. Este programată să intre în modernizare, în vara acestui an", a declarat Dorian Dumitru, şeful serviciului de investiţii din cadrul AFDJ.
Deşi suma alocată poate părea destul de mare, modernizarea este cea mai ieftină soluţie. În prezent, nava „scoate" din contul AFDJ 2.000 de euro pe zi în condiţiile în care nu iese în larg decât rareori la intervenţii.
„Este mai ieftin să o reparăm, decât să cumpăram una nouă. Este o navă complexă, are clasă de navigaţie nelimitată şi poate face foarte multe operaţiuni: sparge gheaţa, poate căra provizii la alte nave, poate remorca alte nave. O navă asemănătoare, dar cu 4.500 de cai putere (Perseus are 6.700 de cai putere) ar costa acum 4-5 milioane de euro", a mai spus Dorian Dumitru.
„Motoarele sunt problema"
Alexandros Galiaţatos, directorul de la Căi navigabile din cadrul AFDJ, ne-a explicat că deşi au trecut 20 deani de la fabricaţie, corpul navei este încă foarte rezistent. „Motoarele sunt problema. Ele sunt făcute la Reşiţa, iar acum nu se mai fabrică astfel de motoare. Este greu pentru că trebuie căutate piesele necesare prin şantierele navale", a spus Galiaţatos.
Reprezentanţii AFDJ