Compania americană Google, proprietară a celui mai mare motor de căutare de pe web, a intrat pe segmentul de piaţă al reţelelor sociale, odată cu inaugurarea noului său serviciu denumit Buzz, care va concura cu mai cunoscutele Facebook şi Twitter. Sursa: Reuters
Google Buzz este ataşat serviciului de poştă electronică Gmail şi le permite utilizatorilor să împartă cu ceilalţi membri ai reţelei fotografii, clipuri video sau alte aplicaţii multimedia, dar le oferă şi ocazia de a comenta conţinutul paginilor prietenilor înscrişi pe acest site.
Noul serviciu de la Google se va dezvolta pe baza utilizatorilor de poştă electronică. La ora actuală, Gmail este folosit de 170 de milioane de persoane din întreaga lume, în vreme ce Facebook numără 400 de milioane de membri.
Google va trebui să concureze şi cu Yahoo, care oferă deja ocazia clienţilor săi de a naivga pe Facebook sau Twitter direct din căsuţa de e-mail.
Google Buzz legată de Google Maps
Mesajele din Google Buzz vor fi ataşate căsuţei private de Gmail, dar şi paginii în care este prezentat profilul utilizatorului. Noua reţea socială va fi legată şi cu serviciul Google Maps şi va fi disponibilă şi persoanelor care au telefoane mobile ce utilizează sistemul de operare Android.
Actulizările provenite de la telefoane mobile vor prezenta şi locul din care utilizatorul a trimis mesajul către serverul Google. De asemenea, actualizările destinate publicului vor fi înscrise în Google Places, un director de afaceri care include recenzii de restaurante şi teatre.
Google Buzz nu este prima reţea socială pe care firma americană a lansat-o. În 2004, Google a lansat Orkut, un site de interacţiune socială, dar acesta nu a avut succes decât în ţări ca Brazilia şi India.
Compania din SUA deţine şi o platformă denumită Google Wave, car