Producătorul de plăci ceramice Kai Group, controlat de fondul de investiţii Advent International, a înregistrat afaceri de opt milioane de euro în România în 2009, primul an de activitate la nivel local, şi estimează o majorare de peste 50% a vânzărilor în 2010.
Reprezentanţii Kai au declarat la jumătatea lunii septembrie că vizează în 2009 o cifră de afaceri de 8-10 milioane euro şi o cotă de piaţă de 15% la nivel local, şi că nu exclud, în viitorul apropiat, construcţia unei fabrici în România. Vidul creat pe piaţa locală de producţie de plăci ceramice a contribuit decisiv la poziţionarea companiei şi la constituirea unei reţele puternice de parteneriate, pe toate canalele de vânzare: distribuitori locali, regionali şi naţionali, reţele de bricolaj şi magazine specializate în vânzarea de gresie şi faianţă, se mai arată în comunicatul companiei. "La intrarea pe piaţă am afirmat faptul că suntem poziţionaţi de aşa manieră încât ne putem comporta ca şi producător local. Reacţia pieţei a confirmat, astfel că pentru anul în curs estimăm o creştere a business-ului Kai în România cu peste 50%, chiar dacă piaţa va continua să scadă cu încă 5-10%", a declarat, într-un comunicat, Cătălin Rotaru, country manager Kai România. Compania îşi propune în următorii ani să devină liderul pieţei locale în furnizarea de plăci ceramice, cu o cotă de piaţă de 25-30% în 2012.
Kai Group este deţinut din 2007, în proporţie de 70%, de fondul american de investiţii Advent International. Centrele de producţie, din Bulgaria, sunt situate la 140 kilometri de Bucureşti, în localităţile Isperih şi Shumen, iar principala piaţă internaţională de desfacere este Marea Britanie.
Producătorul de plăci ceramice Kai Group, controlat de fondul de investiţii Advent International, a înregistrat afaceri de opt milioane de euro în România în 2009, primul an de activitate la nivel loc