Vel Pitar, unul dintre cei mai mari producatori locali de panificatie, controlat de fondul de investitii american Broadhurst, sustine ca a incheiat anul trecut cu o scadere de 15% in euro a cifrei de afaceri, desi volumele realizate au fost la acelasi nivel cu cele din 2008.
Scaderea cifrei de afaceri a fost determinata atat de devalorizarea puternica a leului, cat si de reducerile de pret pe care producatorul de panificatie le-a operat in cursul anului trecut.
"2009 a fost un an greu si din pacate nici 2010 nu va fi usor. Toata lumea spune ca painea oricum se vinde, dar lucrurile nu stau chiar asa. Nu poti fi o insula de fericire intr-un ocean de deznadejde. Si noi am avut probleme cu furnizorii si finantarile, care sunt acum mai scumpe si mai greu de obtinut, dar si cu o serie de clienti care nu au mai putut sa isi onoreze comenzile", explica George Frincu, presedintele grupului Vel Pitar.
Frincu nu a dezvaluit rezultatele consolidate ale grupului in 2009, insa, potrivit calculelor ZF pe baza informatiilor furnizate de companie, cifra de afaceri a fost de aproximativ 130 mil. euro.
Presedintele Vel Pitar sustine ca in ciuda scaderii afacerilor, producatorul nu a realizat anul trecut disponibilizari si nici reduceri salariale, preferand sa optimizeze procesele de fabricatie pentru a reduce consumul de materii prime si materiale, dar in special consumul de utilitati (energie electrica, gaze, combustibil).
"In plus, ne-am redefinit pietele si ne-am reorganizat logistic. Am crescut cantitatea de produse transportate pe mijlocul de transport prin o mai buna organizare a traseelor, am renegociat toate contractele cu furnizorii si chiriile pe care le platim. Practic, ne-am uitat mai atent la procesele interne si ne-am restructurat costurile, ceea ce este foarte dificil pentru un grup de companii cu 12 fabrici si 4.500 de angajati", a e