Primele reactii de la lansarea Google Buzz, serviu de mesagerie instant lansat de gigantul american, nu au fost pe masura asteptarilor companiei. "Google Buzz este atat de popular ca un lucru care nu e popular", scrie The Guardian.
"Ca un utilizator Facebook, ultimul lucru de care am nevoie este o alta retea de socializare. Am o multime de prieteni pe Facebook, care joaca un rol important in viata mea. Nu am nevoie ca prietenii mei sa se imparta intre Facebook si Buzz", scrie David Coursey, editor la PC World. El a adaugat ca Google va regreta faptul ca a intrat pe piata Facebook, care este cea mai mare retea de socializare din lume, cu peste 400 de milioane de utilizatori. "Google, Amazon si eBay au ramas dominante pe pietele lor, si au exclus alti competitori, iar Facebook a devenit reteaua de socializare a Americii. Nu avem nevoie de alta, si Google va regreta intr-o zi ca a incercat", spune Coursey.
"Nu sunt sigur unde se incadreaza Buzz in asenalul meu de instrumente sociale, cum imi place mie sa-i spun, dar sunt fericit ca Google face pasi mari spre dimensiunea sociala", spune Kevin Rose, citat de The Guardian.
La randul sau, Dave Winer, de la scripting.com si Userland sustine ca Buzz este de fapt un pas inapoi.
"Unul dintre cele mai valoroase servicii ale Gmail era sectiunea de spam. Acum, prin Buzz, totul se va intoarce de unde a plecat si imi va aduce gunoaie in inbox, in loc sa-l curete", a spus Winer, citat de cotidianul britanic.
Odata cu noul serviciu, care este integrat serviciului de e-mail al Google, Gmail, utilizatorii vor avea la dispozitie o noua functie, care la va permite sa scrie scurte mesaje despre ceea ce fac, sa uploadeze fotografii sau videoclipuri, exat ca pe Facebook si Twitter, cele doua retele populare de socializare. Mesajele vor putea fi vizualizate instantaneu de un cerc de prieteni selectat de utilizato