Au milioane de cumpărători în întreaga lume și profituri cu șase zerouri. Merită oare cizmele UGG, consolele Wii sau păpușile Hannah Montana un loc în portofoliul tău de investiții?
Un proces inedit zguduia mass-media americană la sfârșitul lui 2009: celebrul brand de bijuterii fine Tiffany&co. dădea în judecată unul dintre cele mai mari centre comerciale din Los Angeles, Westfield Century City, din simplul motiv că urma să fie vecin cu...H&M. Proximitatea hainelor și a accesoriilor populare, de câteva zeci de euro, dar care aduc firmei-mamă Hennes&Mauritz o cifră de afaceri anuală de 11 miliarde de euro - ar fi adus ,,daune ireparabile brandului Tiffany&co”, conform afirmațiilor făcute de reprezentanții retailerului de lux.
Așa să fie? O scurtă privire aruncată asupra evoluției din 2009 a titlurilor Tiffany&co. și, respectiv, a celor Hennes&Mauritz i-ar fi pricinuit o mare surpriză exclusivistului bijutier. Suprapunând cele două grafice, cele două companii par a fi aproape una și aceeași, într-atât de similară a fost evoluția lor pas cu pas. Oglindirea celor două titluri dovedește că, spre deosebire de universul riguros al brandurilor , guvernat de reguli stricte de ,,vecinătate”, reperele investitorilor la bursă au prea puțin de-a face cu eticheta de trei sau șase zerouri ori cu edițiile limitate ale unui produs. Cuvântul de ordine este unul singur: popularitatea.
Altfel spus, indiferent dacă se vinde cu zece sau cu...zece mii de dolari, un brand care nu rămâne prea mult timp pe rafturile magazinelor are toate șansele să-și găsească un loc privilegiat, pe termen lung, în portofoliile investitorilor.
Cel mai bun exemplu în acest sens îl reprezintă cizmele australiene îmblănite UGG, produse de Deckers Outdoor (NASDAQ: DECK), care și-au câștigat notorietatea mondială în 2003. Deși brandul exista din anii 70, momentul în care vedeta TV americană