Rutinei zilnice, fie ea şi mersul de acasă la serviciu şi invers, românii i-au găsit înlocuitor. Sursa: Northfoto
Un studiu GfK arată că în călătoriile mai lungi de 10 minute, de cele mai multe ori, românii sunt vorbăreţi, atenţi la panourile publicitare pe lângă care trec şi, în măsură mai mică, sunt interesaţi de lectură şi muzică.
Cel mai mult, românii îşi omoară zecile de minute petrecute pe stradă vorbind la telefon, 52% dintre participanţii la studiu declarând că au această îndeletnicire. Un alt punct de atracţie în combaterea plictiselii sunt şi panourile publicitare, care sunt urmărite des sau foarte des de către un sfert dintre persoanle care se deplasează.
Pe drum, ca sala de lectură
Studiul mai arată şi că românilor le place lectura în timpul deplasării în aceeaşi măsură, indiferent de vârstă. Ziarele cumpărate continuă să fie mai căutate decât ziarele gratuite, diferenţa menţinându-se şi printre călătorii Capitalei, al căror acces la publicaţiile gratuite este mai facil decât în provincie. 37% dintre bucureşteni citesc ziare gratuite, în timp ce 42% citesc ziare cumpărate. Pe lângă ziare, în deplasările zilnice oamenii citesc cărti în proporţie de 12%, procentul fiind uşor mai ridicat în Bucureşti şi oraşele mai mari de 200.000 de locuitori.
Cultura muzicală, din player sau din telefon
Dacă nu citesc, călătorii de zi cu zi aleg să asculte muzică, ocupaţie favorită mai ales în rândul tinerilor de până în 25 de ani. De asemenea, jocurile pe telefon sunt preferate de un sfert din persoanele sub 19 ani, iar videoclipurile şi filmele sunt vizionate pe telefoane sau alte dispozitive portabile doar de 16% dintre aceştia.
Potrivit aceleiaşi surse, jumătate dintre români pierd pe drum zilnic între 10 minute şi o oră, iar aproximativ un sfert călătoresc în fiecare zi mai multe d