Pierderile Millennium bcp în România au crescut anul trecut cu 10,3%, până la 38,5 milioane de euro, în timp ce profitul operaţional a înregistrat un avans de 65,3%, la 22,8 milioane de euro, potrivit grupului financiar portughez.
Costurile operaţionale ale băncii au scăzut cu 4,8%, la 41,9 milioane de euro, de la 44,1 milioane de euro în anul anterior.
Portofoliul de credite al subsidiarei din România se ridica la finele anului trecut la 268 de milioane de euro, în creştere cu 13,5%, faţă de 236 de milioane de euro la finele lui 2008. În ceea ce priveşte depozitele atrase, valoarea acestora a crescut de peste două ori anul trecut, ajungând la sfârşitul lui 2009 la 254 milioane de euro. Evoluţia a fost determinată de schimbarea strategiei de afaceri a Millennium în România, prin concentrarea pe atragerea de fonduri de la clienţi, se arată în raportul financiar.
Millennium Bank, subsidiara grupul Millennium bcp, şi-a început activitatea pe piaţa românească în octombrie 2007 prin deschiderea simultană a 39 de sucursale, în Bucureşti şi în opt oraşe din ţară. În prezent, Millennium Bank are 74 de unităţi pe teritoriul României, în creştere de la 65 de unităţi la finele lui 2008.
„În 2009, ne-am schimbat modelul de business prin transformarea unităţilor specializate în consumer finance în sucursale care pun la dispoziţia clienţilor întreaga ofertă de produse şi servicii retail. A fost o investiţie importantă care reconfirmă angajamentul puternic al grupului Millennium bcp faţă de piaţa din România”, a declarat Jose Toscano, director general Millennium Bank România.
Şi numărul de angajaţi a crescut în ultimul an, ajungând la 700 în decembrie, de la 691 în aceeaşi lună a anului precedent. Costurile cu angajaţii au scăzut cu 1,3%, la 15,9 milioane de euro, de la 16,1 milioane de euro în 2008. Numărul clienţilor activi ai Millennium Bank era de